torsdag 8 april 2010

Denimkurs hos Demonerna

Bra användning av våran annons någonstans på väg till pizzerian

Pizza och öl
Martin var inte så glad över banancurryupplägget



Oskar bjud in personalen för att de skulle lära sig lite om denim. Vi är ju sneakernerdar, men denimnerdar känns besläktade på något vis. Och De Denim Demon och Levi's Vintage byxor som vi har inne är så fulla av detaljer att jag tror att det är svårt att lära sig alla på en kväll.

Det bjöds på öl och pizza. Och cola och loranga, inte att förglömma för mig som körde och de andra som inte ville fördunkla sina sinnen med alkohol.

Avslutningen på pizzakavalkaden blev självklart Hot-shots, hopvispade av hot-shot konnässören själv - Oskar Sommarlund.

Sen lärde vi oss om varpar och vefter. Och stadkanter, och nitar och donut knappar. Och att Levi's 501 finns i många olika versioner. Och att Denim Demon är grundat av kärlek till jeans. Och om en fransk by som heter Nimes (vi glömde bort att nämna familjen Andre, som var de som vävde tyget från början). Namnet jeans kommer från det franska uttalet av Genoa i Italien - där de första byxorna syddes ihop av tyget från Nimes.

Sen var det Petters releasefest. Jag var lite besviken för jag hann inte gå dit. Charlie har svårt att sova så min närvaro hemma trumfade min närvaro på Petters kalas, vilket jag inte ens tror att Petter själv märkte. För honom är jag nog ändå bara killen som skickar fakturan till honom tror jag - men jag måste ändå säga att skivan är väldigt bra. Köp den på rot om du inte har gjort det. Och om du måste ladda ner den från någon olaglig site någonstans, så ge Petter 50 kr i handen nästa gång du ser honom - för han har jobbat med den skivan ett tag, och måste ställa köttbullar och makaroner på bordet för sina barn.

Inga kommentarer:

Och glöm inte att kolla Sneakersnstuff på Facebook Eller direkt på Sneakersnstuff.com

Skicka en kommentar