onsdag 19 maj 2010

Idag kommer handelsministern på besök - bäst man städar lite

Bra skolfoto på Ewa Björling

Det känns ju lite märkligt när dom ringer från ministerkansliet och frågar om handelsministern kan komma och hälsa på. Jag skulle ju haft ett föredrag idag på Grand Hotell, men min förkylning satte stopp för det. Kändes inte som att min hals var med på noterna att stå och ramsa i 45 minuter.

Men jag har inte fått besök av en minister förr, så jag ska proppa i mig alvedon, nässpray och allergitabletter så att jag är alert när hon kommer.

Jag tänkte kräva sänkt moms, lägre skatter och ett jämnare skatteläge med resten av EU så att vi kan konkurrera med Tyskarna och Engelsmännen. Och så ringde UPS och sa att de blivit tillsagda av Rysslands regering att de inte får leverera till privatpersoner där längre. Så det kanske hon kan göra något åt... eller det kanske man måste prata med Carl Bildt om?

Frågan är om hon ens kommer att komma ihåg att hon var på söder om hon får frågan nästa vecka. Känns som att hon får resa runt en del när det är valår.

Inga kommentarer:

Och glöm inte att kolla Sneakersnstuff på Facebook Eller direkt på Sneakersnstuff.com

Skicka en kommentar