tisdag 28 juni 2011

No Crocs - Stoppa Foppatoffeln


Någon gång där i början av sneakersnstuff så var det poppis med Buffalo skor. Dessa monster var ju något av ett skämt. Vi gillade dom inte. Inte nog med att de är sjukt fula, det kan ju inte ens vara bra att gå omkring i skor som ser ut sådär. Så vi fixade fram en liten "no-buffalo" logga. Vi kallade det för NBG (No Buffalo Generation). Vi sålde t-shirts och klistermärken. Några kids köpte loss som "wholesale" och sålde vidare i skolan för dubbla priset.. 

Syftet var tydligt, och resultatet går inte att prata bort. Man hittar inte många buffaloskor idag. 

Och nu  kan jag konstatera att det är way over due för en ny kampanj. Foppatoffeln spred sig som en farsot för några år sen. Man hann inte ens reagera. Boom, så var de överallt. Obegripligt. Jag har lite svårt att argumentera i att de skulle vara farliga att gå i, men de är fan inte snygga. Jag kan förstå att om du jobbar på ett sjukhus så är detta ett bra alternativ till Birkenstock eller något. Men snälla människor, ni kan väl ha den goda smaken att låta dem vara kvar på sjukhuset när ni går hem?I dagens mediala samhälle så vet jag inte om det räcker att fixa några t-shirts och klistermärken och låta saken ha sin gilla gång. Nu måste man skapa en facebook-grupp (vilket jag gjort här), twittra, blogga osv. Men nu gäller det att alla tar sitt ansvar. Vilka är med mig?



3 kommentarer:

  1. Christoffer Granberg28 juni 2011 kl. 22:00

    Ja men satan vad jag är med dig! Jag har nästan tappat min kräk-förmåga efter att ha torr-kräkts åt dom där jävla tofflorna överallt hela tiden!

    SvaraRadera
  2. I'm in, när släpps tischan? :)

    SvaraRadera