tisdag 30 augusti 2011

Peppar inför DJ Clark Kent nästa fredag

Och eftersom jag märkt att det finns kids där ute som inte fattar varför jag blir exalterad över att en snart 45-årig gubbe i Air Force 1 skor kommer hit så tänkte jag varje dag fram tills på fredag tala om varför.

Dagens lektion:



På det glada 80-talet så var Clark Kent DJ åt Dana Dane.



 Slick Rick var ju född i London och flyttade till Brooklyn som typ 12-åring. Där träffade han Dana Dane och de formade en duo som de kallade The Kangol Crew. När Dana Dane sen gjorde solo-plattor så behöll han sin "fake" brittiska accent som han lånat från Slick Rick

DJ Clark Kent tog det hela till nästa nivå med sitt crew "The Supermen DJ's" där du också hittar DJ Riche Rich som bland annat var en av de DJ's som battlade i filmen Juice



Min poäng är att de här herrarna, och framförallt då alltså DJ Clark Kent var med där från början när jag upptäckte och blev insugen i hiphopens värld. Och de har på nära håll inte bara följt, utan också varit där och påverkat utvecklingen.

Klassen fortsätter inom kort

Fredag den 9 september. Boka inte in något annat den dagen.

Inga kommentarer:

Och glöm inte att kolla Sneakersnstuff på Facebook Eller direkt på Sneakersnstuff.com

Skicka en kommentar