måndag 20 juli 2009

Just Married


Jag och Katty skall ha barn i Augusti. När man ska ha barn så är det en fördel att vara gift. Och jag älskar ju min Katty, så att gifta sig var ju inget konstigt.

Men jag är kanske inte direkt jättereligös - och jag har alltid känt att jag inte behöver få någon annan att intyga hur viktig Katty är för mig och hur kära vi är. Det är nog därför vi inte har gift oss tidigare. Och eftersom barnet är mindre än en månad borta, så kändes det inte som att ett dunderochbrak bröllop var det som vi behövde just nu.

Så vi satsade på en liten cermoni. Vi ringde upp en vigselförättare från listan med namn som man har att välja på - och frågade om hon kunde tänka sig att viga oss i vår trädgård. Kattys familj kom hit, och min mamma och min bror och hans familj kom hit. Jag saknade min pappa och mina systrar - men eftersom min mamma och min pappa inte har pratat med varandra på snart 20 år, så kändes det inte helt naturligt att de skulle ses för första gången på vårat bröllop.

Jag saknade också Rikard (och hans Elin förstås), som jag har växt upp med och som är som en bror (lillebror) till mig.

Och visst - jag saknade alla mina andra vänner att dela den här lyckliga dagen. Men när man är i 8e månaden så har man liksom fokuserat sin energi åt det hållet. Och den här storleken på vigsel var nog max vad vi klarade av. Och eftersom jag har tyckt (kanske är lite fegt av mig när jag tänker efter) att det har kännts jobbigt att berätta för folk jag tycker om att jag ska gifta mig, men att de inte får komma - så har jag valt att inte berätta det för någon alls i förväg. Jag hoppas att ingen blev ledsen för att de inte fick komma - och jag hoppas att alla förstår varför vi valde ett litet bröllop. En dag i framtiden så är vi skyldiga er alla en stor fest.

Mamma gillar blommor, så hon fixade utsmyckningen. Kattys pappa gillar att laga mat så han fixade all mat. Det blev väldigt fint, och allt smakade väldigt gott. Och ja - vi är väldigt lyckliga.

Margareta Holmberg hette den här fina damen som kom och vigde oss. Hon verkade ha koll på läget, men hade iofs skrivit att Katty var född 1997 istället för 1977 - kan det bli ett problem?

Tack till våra familjer som gjorde den här dagen så underbar som vi drömt om. Tack till alla vänner som skickat alla grattis hälsningar. Och tack till Katty - som nu har gått med på att älska mig, i nöd och lust - för resten av våra liv.

3 kommentarer:

  1. Hej familjen Fagerlind.

    Vet inte hur jag hittade till denna bloggen men jag gjorde det för ett tag sen och har sparat den för att jag visste att ni skulle gifta er och ville hålla koll på er =)

    Ni undrar så klart vem det är, jo det är någon som känt Katty i hela mitt liv. Som vuxit upp med familjen Manzano men tyvärr på senare år inte sett Katty så mycket. Det är jag, Sandra Stefanovic - självklart har Carmen skvallrat att ni ska gifta er! Jag har inte sagt något till mamma för då hade hon helt säkert kommit oinbjuden till bröllopet. =)
    Ett stort grattis till er!

    Katty du är så vacker, graviditeten klär dig helt fantastiskt!

    En fråga - får jag kopiera bilden och skicka till mamma som är Kattys gudmor?

    Stor kram till er båda och jag hoppas att vi ses när ni är nere i Malmö med er bebis.

    Jag önskar er all lycka ni någonsin kan stå ut med, Sandra.

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra, haha - roligt att höra ifrån dig på det här sättet. Det var ambisiöst av dig att spara bloggen för att hålla koll på oss.

    Katty hälsar så mycket och tackar. Du får självklart skicka bilden till din mamma.

    Tack så hemsk mycket för dina lyckönskningar och vi ses säkerligen under hösten i Malmö

    Erik

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!!!!!
    Min lilla syster skvallertanten Sandra lyckades vara tyst!!??? Det måste vara första gången! Att undkomma familjen Stefanovic går inte, har man väl träffat oss så sitter man fast...
    Sandra har inte hunnit säga något, jag hittade denna sidan HELT själv, jätte stolt!! (Jag är så dålig på datorer)
    STOOOOORT grattis till både bröllop och BEBIS!!! Som med en så vacker och underbar mor kommer bli världens lyckligast och vackraste bebis.
    Många pussar och kramar
    Sanja

    SvaraRadera