onsdag 8 juli 2009

Om vi har samma kö idag så blir jag imponerad


Lance Armstrong cyklar som aldrig förr. Och hans project Livestrong har fått ett bra, men lite konstigt support från Nike Tier Zero. De släpper under året en hel del klassiker i ny tappning.

Det handlar om skor som då gjordes i väldigt små upplagor och som nu ligger sjukt högt i pris på andra hands marknaden. Nu har de gjorts om i Livestrong färger (svart/gult) och all vinst går till Livestrong foundation - dvs mot cancer.

Så det är en bra sak - och de säger att skorna som tidigare gjorts i 40-100 par nu skall göras i obegränsad upplaga för att så många som möjligt ska få chansen att supporta mot cancer.

I Tokyo var det en ganska lång kö när de släppte Mr. Cartoon Air Force 1. Bilden har jag snott från Eddie Cruz från Undefeated. Om vi säger att det bor 130 miljoner i japan, och 9 miljoner i sverige så bör våran kö vara en fjortondel av deras. Vi får väl se. Jag antar att vi har fått max 1/14 av hur många par de fick också iofs så det kanske jämnar ut sig.

Till Japan lyckades Nike leverera i tid - så det här var i lördags skulle jag tro. Till Sverige är det ju längre, så vi släpper dem idag.

Nu ska jag cykla till jobbet - Lance Armstrong åker nog bil till jobbet. Men cyklar på jobbet.

Inga kommentarer:

Och glöm inte att kolla Sneakersnstuff på Facebook Eller direkt på Sneakersnstuff.com

Skicka en kommentar