söndag 6 september 2009

Gamla Enskede Bageri



Ok, jag har officiellt hittat ett nytt favorit fikaställe/bageri. Här har jag i år gått och gnällt över att jag skulle vilja ha en fiskaffär, en slaktare och ett bageri i området. Det känns helt enkelt bara bättre än att köpa allt på Ica - även om Bea i Svedmyra är vida berömt för sitt fina utbud.

Dagens promenad förde oss upp i gamla Enskede, i närheten av Sandsborg. Fast på våran sida av Nynäsvägen. Där låg Gamla Enskede Bageri. Trots att deras hemsida sa att de hade stängt idag, så var det öppet. Men bara för fika. Alltså, själva bageriet var inte igång - men man kunde köpa mackor och bullar och kakor osv. Grymt mysigt, och trevliga tjejer som assisterade. Jag är såld. Funderar på att göra detta till min lördags och söndags rutin - att gå och fika på GEB.

1 kommentar:

  1. Verkar ha varit bra fräs där i lördags

    http://www.dn.se/blogg/epstein/2009/09/06/sosseborgarna-firar-100-ar-4612

    SvaraRadera