fredag 18 september 2009

nyhetsbrev från café

Haha - jag kan inte låta bli att gilla det här. Eller gilla att inte gilla det i alla fall. För något år sen så började vi blogga på Café. Det var guld och gröna skogar som det snackades om. Nej, det var det faktiskt inte - det var mer en chans för oss att nå ut till lite andra människor än de som vi redan når. Första veckorna så fick vi bra support av redaktionen på Café och de pushade oss på deras framsida från och till.

Men sen dess så har kärleken svalnat lite. De smög in reklam mitt i bloggen, utan att fråga eller säga till oss. De har inte haft oss på framsidan på åratal. De har inte ens med oss i sina nyhetsutskick längre. Inte ens Daniel verkar bry sig om att läsa de pressreleaser som vi skickat på de collabs som vi har på gång under hösten (och det är många, jag skulle vilja säga att vi är top 3 sneakerbutiker i världen till antal collabs i år). Men han kan vara bra på att skriva samma sak som vi skrev om för ett par veckor sen. Och han är bra på att skriva sneaker istället för sneakers - men det är ju sen gammalt.

De skickade faktiskt en rädd pryo elev för att intervjua oss i våras. Jag tyckte att det skulle vara en rolig feature att se vad som hade hänt sen första gången vi var med i Café - det var ju trots allt den tidning som skrev om oss allra först - för snart 11 år sen. Men det skulle inte hinnas ha med i tidningen (för de hade ju bara 9 månader på sig) men de skulle göra en snygg web feature på det.

Resultatet av den intervjun vet jag inte vart den blev av. Det lovades det ena och det andra.

Men jag fick ett grattis mail från "hela Café redaktionen" i somras när vi hade gift oss. Tack.. från "hela mitt hjärta"... tack...

Och de skickade faktiskt en så kallad vimmelfotograf till våran fest när vi firade 10 år i mars. Och postade de bilderna. Det var snällt. Tack. Och de skriver faktiskt om oss - oftast om vi blir omnämda från något annat håll iofs, men i alla fall.

Förr om åren så brukade Daniel (Lindström) ringa oss och fråga vem som borde bli årets sneakermärke (fast de skriver självklart sneakersmärke... ignoranta grammatikvandaler) . Jag hoppas att jag inte behöver säga att vi inte hade något att göra med årets vinnare. Common Projects är kanske fint i vissa kretsar, men det är inget sneakermärke (inget sneakersmärke heller för den delen).

Anyways - anledningen till att jag började skriva detta längsta inlägg på länge är att jag fick ett nyhetsbrev från just Café idag. Och det jag gillar att inte gilla här är att de har lyckats få med sig själva mest av allt. Det är inte längre så mycket djuplodande repotage från modévärlden. Det är mest vimmelbider på sig själva, snack om deras egna bloggar. Och så en bra bild på M.A.O. Feta props till honom i alla fall, jag gillar dig Mats.

Men men, som ni kanske märker så är vi ändå kvar på Café - just för att vi gillar att inte gilla det. Och nu när vi har lärt oss att copy+paste från våra blogspot bloggar så är det ju lite enklare. Så ingen fara mina vänner på Café - som Heavy D skulle ha sagt det - I've got nothing but love for you!





Vimmel: Tommy Hilfigers invigningsfest
Tommy Hilfiger öppnade en stor flagshipstore i New York i går kväll. Victoria Silvstedt, Daniel Lindström, Sofi Fahrman och Tommy Hilfiger själv var bara några av gästerna. Här är Cafés bilder från invigningsfesten. Se alla bilder >
Breaking Bad, bulldogs och lärargenitalier
Töm magasinet! är Cafés redaktionsblogg. Här huserar redaktionschef Markus Kylén och nöjesredaktör Kristofer Ahlström. Idag (18/9) skriver Markus om nya numret av tidningen Café – och släpar ut några (minst sagt) minnesvärda ögonblicksbilder i ljuset. Läs mer >
Hope lanserar ny kollektion vaxplagg
Vaxplagg har varit storsäljare i fler år än den moderna modeindustrin över huvud taget existerat. Och har aldrig gått ur tiden. Nu i höst presenterar svenska Hope en ny kollektion vaxplagg under namnet Hope wax wear. En produktlinje med bland annat jackor, skor och väskor. Läs mer >
Vimmel: Fredrik Strages boklansering

Igår (17/9) besökte delar av Cafés redaktion releasen för Fredrik Strages efterlängtade antologi Strage Text. Redaktionsbloggen Töm magasinet! och Markus Kylén levererar här en bildrapport. Se alla bilder >






Inga kommentarer:

Och glöm inte att kolla Sneakersnstuff på Facebook Eller direkt på Sneakersnstuff.com

Skicka en kommentar