fredag 19 mars 2010

The Life of Polaren Per


En gång om året så åker jag till Kalmar för att spela golf, basket, paintball eller något annat roligt. Resan arrangeras av Peter Samuelsson som i folkmun kallas för Kalmar, för att han kommer just därifrån. De som åker har alla (eller i alla fall) någon koppling till Polisen Basket.

Man kan säga att det är som ett slags städad svensexa där man är ett gäng grabbar som dricker några bira, lirar golf, spelar en match mot Kalmars basketlag - och hänger med på annat bus som "Kalmar" har styrt upp. Den första resan är daterad väldigt långt bak i tiden (jag var inte med på den, men jag skulle säga 15 år sen eller mer). Och den har ägt rum nästan varje år sen dess, med uppehåll för några få.

Det bästa med resan är nog de som man åker med. Det är inte folk jag vanligtvis umgås med varje dag, eller vecka. Vissa av dem träffar jag bara i Kalmar. Jag tror att jag har varit med 4-5 år nu.

Det var en lång förklaring till det jag skulle komma till. En av boysen som är med på resan är Joel Persson. Han är något slags chefsämne på Café tror jag. AD eller vad det heter. Och han har en fotoblogg där han lägger upp en massa bilder som han gillar.

Shit vilket omständigt inlägg det blev. Allt jag ville var att ni skulle kolla in på hans blog. Jag tror att ni är en del som gillar den stilen (Oskar, Victor, Johan, Rikard, Maons och alla andra som gillar Ralph Lauren). Kolla in detta lifeofpolarnper

Inga kommentarer:

Och glöm inte att kolla Sneakersnstuff på Facebook Eller direkt på Sneakersnstuff.com

Skicka en kommentar