måndag 25 maj 2009

Familjen Fagerlind



För dig som inte känner mig så bra, och för er som gör det men som undrar varför jag lagt till ett namn så är det så att jag och min sambo väntar barn inom kort. Jag heter Börjesson och hon heter Manzano. Hon kände att Katarina Börjesson inte var för henne, och jag har alldeles för lite house-plattor för att komma undan med Erik Manzano.

Så vi tittade lite utanför ramen, och kom överens om att Fagerlind är ett ståtligt namn. Det är min mamma som heter det, och min morfar osv.

Så, en blankett till Skattemyndigheten senare så heter jag nu tydligen Erik Fagerlind. Visserligen Erik Börjesson Fagerlind. Eller Bengt Erik Börjesson Fagerlind om man vill vara petig. Knepigt nog så är då alltså Bengt och Erik förnamn, Fagerlind är efternamn och Börjesson blir något som myndiheterna vill kalla för mellannamn.

Jag har en känsla av att man kommer att få höra detta ett par gånger, och det är lugnt. Min son eller dotter (vi vet inte ännu) kommer ju i alla fall heta samma sak som mig, och vad det lider så kommer även Katty att göra det. Så då blir vi en familj.

Frågor på det?

3 kommentarer:

  1. så från och med nu är det erik f och peter piper som spelar skivor?

    SvaraRadera
  2. du vet att ni måste vara gifta för att barnet ska få ditt namn? förrutsatt att katty inte även hon tagit fagerlind som namn i samma veva.

    SvaraRadera
  3. Erik F for President...

    /BBW

    SvaraRadera