tisdag 13 oktober 2009

Fwd: Höstens Schmoove sparkar skiten ur det förväntade

Varför får jag sådana här nyhetsbrev? Det är ju helt bortkastat på mig. Men istället för att klicka på länken för att avsluta nyhetsbrevet (som jag gjorde förra gången) så skickar jag det till er så att ni kan läsa om det.



---------- Vidarebefordrat meddelande ----------
Från: Varite Agency-Schmoove <katrin@varite.se>
Datum: 13 oktober 2009 16.37
Ämne: Höstens Schmoove sparkar skiten ur det förväntade


 

Problem att läsa nyhetsbrevet? Klicka här för att visa det i webbläsaren.

 
 

 

Höst- och Vinterkollektionen finns nu i Butik!

När SCHMOOVE nu lanserar den efterlängtade kollektionen för höst/vinter 2009 är allting precis som vanligt. Det lilla franska undergoundvarumärket med far och son Rautereau vid spakarna fortsätter att fascinera modevärlden och leverera det oväntade. Den rockiga skorebellen har mognat men utan att tappa experimentlusten.
Kollektionen som kännetecknas av kontraster bjuder bland annat på vilda materialexperiment och helt nya modeller, till exempel seglarskor i bästa möbeltyg och en bred linje av skitigt eleganta boots för alla tillfällen.

Världskampanj från den kreativa Myllan!

Samtidigt som kollektionen för höst/vinter -09 lanseras pågår arbetet för fullt med nästa kollektion. Konceptet och fotografierna till den internationella kampanjen för höst- och vinterkollektionen 2009 har redan utvecklats i Skåne av ett regionalt kreatörsteam. Katrin Ströberg som varit art director har tillsammans med fotografen Freddy Billqvist tagit fram ett kampanjkoncept med starka och vackra bilder som underhåller och provocerar. Samtliga modeller är kreativa levnadskonstnärer från Skåne som är aktiva inom musik, konst och film. Nu har samma kreativa arbetsgrupp fått förnyat förtroende från Frankrike och just nu pågår förberedelsearbetet med fotograferingen för kollektionen vår/sommar 2010.
Katrin Ströberg står också bakom SCHMOOVEVILLE som kommer att växa fram under hösten. I den franska byn skapas livsstilen alla vill leva ut och på bloggen www.schmooveville.se väcks en invånarna till liv som världen kan följa.

 

 

Älskade kontrast

SCHMOOVE hyllar individen och kontrasten. Maxime Rautureau har skapat en helt egen typ av sko, en hybrid med en fot i gatumodet och den andra i de fina salongerna. Hans estetik, originalitet och humor gör att SCHMOOVE ofta beskrivs som den perfekta mixen mellan sneaker och mer uppklädda alternativ. Tradition blandas med nytänkande, ibland på gränsen till det absurda, men alltid med ett läckert resultat.
SCHMOOVE bevarar den franska designtraditionen med hög kvalitet, rena linjer och funktionalitet, men tar steget längre genom att ta avstånd från konventionen och leka med färger, mönster och skornas konstruktion. I uttrycket finns en tydlig kontrast. Det är finskor och sneakers som influeras av det nyskapande – musik, serietidningar och andra fenomen. Samtidigt är SCHMOOVE retro.

 


En kreativ favorit


SCHMOOVE blev tidigt en favorit bland unga och kreativa. Många artister har setts i de karaktäristiska skorna och under åren har SCHMOOVE genomfört många samarbeten med musiker och konstnärer. Nyligen lanserades till exempel samlingsskivan SCHMOOVE Compilation som är ett samarbete med den franska dj:n Julien Plaisir de France. Samlingsskivan med huvudsakligen elektronisk musik innehåller Schmooves favoritmusik och musiker.

 

För ytterligare information och högupplösta bilder besök www.schmooveville.com eller kontakta:

Katrin Ströberg, VARITÈ AGENCY

telefon: +46738-098445

e-post: katrin@varite.se

 
     
 

Klicka här för att avsluta din prenumeration på nyhetsbrevet.

 


1 kommentar:

  1. Förlåt, förlåt, förlåt! Inte meningen att mail bombadera dig, kommer inte att ske igen. Hoppas att ursäkt är mottagen;) /Schmooveville

    SvaraRadera