fredag 30 oktober 2009

sizeeleven

Jag har under årens lopp samlat på mig en del sneakers. Något mer än genomsnittet skulle jag tippa. Jag har alltid hävdat att jag inte är en samlare, utan en användare. Men när jag nu håller på att gå igenom mina sneakers så upptäcker jag att merparten inte är använda.

Det började som en idé för att jag skulle kunna få en överskådlig blick över vad jag hade i alla dessa kartonger. Jag fick enorm hjälp av Olle och hans crew (hej Jonas) på Wolfgang (aka Jordan-Olle från Air-Jordans.com) som snickrade ihop siten åt mig. Det var över ett år sen. Sen var det bara upp till mig att lägga upp alla skorna...

Trots att jag lejt bort jobbet med att fota skorna till Erik J och J-Bawls så tar det enorm tid. Jag har nu lagt upp ca 400 par. Det är bilder på kanske 250 av dem. Och jag har ca 300 par kvar att lägga upp.

Men nu verkar folk börja hitta sidan - så jag antar att jag måste skynda mig att lägga upp de sista rackarna. Det började med en tysk blog i helgen. Den heter sneakerized.com och är på tyska, vilket jag inte kan... Men sen hittade Eukicks den nyheten och skrev om det på sin site. Så nu är cirkusen i full gång. Stress...

Inga kommentarer:

Och glöm inte att kolla Sneakersnstuff på Facebook Eller direkt på Sneakersnstuff.com

Skicka en kommentar